יום רביעי, 13 במאי 2009

יצרני רכב - הונדה

ב-24 בספטמבר 1948 הקים סויצ'ירו הונדה את הונדה מוטור בנצלו את הצורך בתחבורה זולה ובסיסית בזמנים הקשים כלכלית של יפן אחרי מלחמת העולם השנייה. הוא החליט לייצר אופניים עם מנוע עזר. לפני כן, היה הונדה בעל עסק ליצור בוכנות שנהרס במלחמה. סדנת הייצור הראשונה פעלה אמנם במבנה עץ פשוט אך תוך עשור התקדמה החברה להיות יצרן שמוכר את תוצרתו בכל העולם. ב-1958 הוקמה חברת הבת האמריקנית 'אמריקן הונדה'.

רכב מבצע

עד ל-1960 יצרה החברה אופנועים בלבד, אך החל משנה זו היא התחילה לייצר גם מכוניות קטנות בעיקר לשוק היפני. במהלך שנות ה-60 התקדמה החברה במורכבות האופנועים שייצרה ובהדרגה הם הפכו ברי השוואה ולעתים אף עלו על האופנועים האירופאים שהובילו באותה תקופה. תהליך זה בא במקביל להשתתפות המסיבית במרוצי אופנועים ובמיוחד במרוצי גרנד פרי שם הונדה השיגה עליונות בקטגוריות רבות. ב-1969 הוציאה הונדה אופנוע שיהפוך אותה ליצרנית מובילה. היה זה ה-CB750 - אופנוע כביש בעל מנוע ארבע צילינדרים לרוחב שעלה בכוח מנועו בצורה משמעותית על האופנועים המתחרים. מהעת הזו הפכה הונדה ליצרן האופנועים הגדול בעולם ומאז נשארה כך.


הונדה ניסתה למכור רכב מיד ראשונה בארצות הברית אך לא בהצלחה מרובה עד לתקופת משבר האנרגיה העולמי של תחילת שנות ה-70, אז היא החלה להצליח עם הסיוויק. מכוניות אלו שהיו כבר גדולות מקודמותיהן אך עדיין קטנות משמעותית מהדגמים האמריקאיים המקובלים, היו בעלות יתרון גדול בצריכת הדלק. ב-1976 הציגה הונדה את האקורד שהפכה לרב מכר עקב התאמתה לגודל הרכב האמריקאי הפופולרי, בעוד היא שומרת על החסכנות והאמינות שהחלה להיקשר במוצרי החברה. ב-1982 הייתה הונדה יצרן הרכב היפני הראשון שהקים מפעל בארצות הברית באוהיו. בהמשך הוקמו מפעלים נוספים שעזרו להונדה לייצר דגמי מכוניות ואופנועים המותאמים בצורה הטובה ביותר לטעם האמריקאי ואף לא היו מוגבלים בשום צורה על ידי מגבלות ותקנות שנועדו לעזור ליצרני הרכב האמריקאיים. דוגמה לכך הייתה המיסוי הנוסף שהוטל בשנות ה-80 על אופנועים מיובאים בנפח של מעל 700 סמ"ק במטרה לעזור ליצרן האופנועים המקומי הרלי דייווידסון.

קניית רכב ליסינג
ב-1989 יצאה הונדה בחידוש במנועי המכוניות שלה שכונה VTEC ועיקרו היה מערכת תזמון שסתומים משתנה. בעזרת התזמון המשתנה ניתן להשיג כוח מנוע גבוה יותר בסל"ד נמוך מבלי לפגוע בכוח בסל"ד גבוה המאפיין מנועי מרובי שסתומים.
בתחום האופנועים הציגה הונדה בסוף שנות ה-70 את הגולדווינג - אופנוע גדול ממדים שמתאים במיוחד לשוק האמריקאי. הוא מיוצר מאז ללא הפסקה בעיקר בארצות הברית כשהוא הולך ומשמין וכיום מגיע נפח מנועו ל-1800 סמ"ק. ב-1992 הובילה הונדה את אופנועי הספורט הגדולים כשהיא מציגה את ה-CBR900RR שהיה אופנוע ספורט עם מנוע גדול, לא חזק במיוחד כשייחודו במשקל הקל של אופנוע ספורט קטן. מגמה זו המשיכה מאז אצל כל יצרניות האופנועים אך להונדה זכות ראשונים.


מיתוך ויקיפדיה - האינציקלופדיה החופשית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.