יום רביעי, 13 במאי 2009

יצרני רכב - ג'נרל מוטורס

ג'נרל מוטורס (General Motors, ובקיצור GM) - יצרנית רכב בינלאומית, שבסיסה בארצות הברית. נוסדה בשנת 1908, על ידי ויליאם דוראנט. החברה כוללת, בין השאר, את המותגים ביואיק, קדילאק, שברולט, GMC, האמר, פונטיאק, סאטורן (ארצות הברית), דייהו (דרום קוריאה), הולדן (אוסטרליה), אופל (גרמניה), ווקסהול (בריטניה) וסאאב (שבדיה) והינה בעלת שליטה בחברת לאדה הרוסית ובעלת נתח של שלושה אחוזים בסוזוקי היפנית.


ליסינג לרכב
הנהלת החברה נמצאת בעיר דטרויט שבמדינת מישיגן. החברה הייתה יצרנית הרכב הגדולה בעולם מ-1931 ועד 2007 עת הודחה על ידי טויוטה, והיא מעסיקה יותר מ־340 אלף עובדים. יו"ר ומנכ"ל החברה הוא ריק ואגונר. מניות החברה נסחרות בבורסה של ניו-יורק (NYSE). חברת UMI היא יבואנית מכוניות ג'נרל מוטורס לישראל.


ליסינג תיפעולי
החברה הוקמה על ידי ויליאם דוראנט שהיה מנהלה של ביואיק והפך אותה ליצרנית הרכב הגדולה בארצות הברית. דוראנט צבר הון רב והחליט בשנת 1908 ליצור חברת אחזקות שהייתה חברת האם של ביואיק ויצרנים נוספים. הוא פתח במסע רכישות ובאותה שנה רכש את חברת אולדסמוביל. בשנת 1909 רכש את קדילאק וחברות נוספות, אך ב-1910 נקלע לחובות גדולים ואיבד את השליטה בחברה לבנקים. דוראנט נאלץ לפרוש והקים עם לואי שברולה את חברת שברולט. ב-1916 פרש דוראנט משברולט עקב חילוקי דעות ובעזרת פייר דופונט, מבעלי דופונט, קנה בחזרה את השליטה בג'נרל מוטורס. כעבור שנה גם שברולט נרכשה על ידי ג'נרל מוטורס.
ליסינג תפעולי,
במהלך שנות העשרים והשלושים, החברה ייסדה חברת אוטובוסים מצליחה, ועודדה את המעבר מנסיעה ברכבות לנסיעה באוטובוסים. בשנת 1930 החברה רכשה מפעל לייצור מנועים לקטרים, והפכה ליצרנית הגדולה ביותר של מנועי דיזל לקטרים. בשנת 1953, נשיא החברה צ'ארלס וילסון מונה למזכיר ההגנה של ארצות הברית. בשנת 1955 החברה הייתה לחברה האמריקנית הראשונה, שהכנסותיה השנתיות עלו על מיליארד דולר.
בשנת 1985 החברה רכשה את קבוצת יוז, תמורת כ־5 מיליארד דולר. הקבוצה כללה חברות מובילות בתחומי התעופה, האלקטרוניקה, התקשורת והלוויינים. רוב החברות נמכרו במהלך שנות התשעים, והאחרונה (חלל ותקשורת) נמכרה לבואינג בשנת 2000. בשנת 2004, החברה מכרה כ־8.2 מיליון כלי רכב, והרוויחה כ־2.8 מיליארד דולר. הכנסותיה עמדו על כ־193.5 מיליארד דולר (עלייה של 4.1 אחוז בהשוואה לשנה הקודמת).
לאחר הפסדים בשנת 2005 ו-2006 מכר התאגיד את אחזקותיו בחברות איסוזו וסובארו היפניות.
מיתוך ויקיפדיה - האינציקלופדיה החופשית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.