יום רביעי, 13 במאי 2009

יצרני רכב - מאזדה

מאזדה (ביפנית: マツダ株式会社, תעתיק: "מאצודה קאבושיקי-גאישה") היא חברה יפנית ליצור כלי תחבורה. מאזדה נשלטת בכשליש ממניותיה על ידי תאגיד פורד. משרדיה הראשיים שוכנים בהירושימה. מקור שם החברה הוא באהורה מאזדה, אל הדת הזורואסטרית, וכנראה שגם בהגייה האנגלית של שמו של מייסדה, מאצודה. בשנת 2007 ייצרה החברה כ-1.3 מיליון כלי רכב.



מאזדה החלה כחברת טויו קורק קוגיו לכלי עבודה וציוד תעשייתי, שנוסדה ביפן ב-1920. בשנת 1931 ייצרה את הקטנוע התלת גלגלי "מאזדה-גו" שהיה כלי הרכב הראשון מתוצרתה. במלחמת העולם השנייה עסקה החברה בייצור כלי נשק . מכונית הנוסעים הראשונה של מאזדה, הייתה ה-R360 משנת 1960 ולאחריה דגם המאזדה קרול מ-1962. בשנת 1984 שינתה החברה את שמה באופן רשמי למאזדה.

מחירון רכב יד ראשונה

פורד החזיקה ב-15% ממאזדה, ונתח זה גדל ל-33.4% בשנת 1996, כשפורד ניצלה את מצבה הכלכלי הקשה של מאזדה באותה עת. מארק פילדס, מנהל בכיר מפורד מונה למנהל מאזדה ונחשב כאחראי על שיקומה. פורד ביססה מכוניות רבות כמו דגמי הפרוב, לייזר, טלסטאר, האסקורט האמריקאית ואחרות על דגמי מאזדה, ומכוניות פורד ומאזדה רבות זהות למעשה (פורד אסקייפ ומאזדה טריביוט, פורד ריינג'ר ומאזדה B2000 ועוד) או מתבססות על פלטפורמה משותפת (מאזדה 3 ופורד פוקוס).
מאזדה היא אחת מיצרניות הרכב היחידות המציעות כיום מכוניות סדרתיות המונעות במנוע ונקל. בשנת 2007 חגגה מאזדה 40 שנות ייצור דגמים עם מנוע ואנקל, מאז דגם המאזדה קוסמו 110S של שנת 1967.

מכירת רכב יד ראשונה

בשנת 2002 הציגה החברה את המאזדה 6 שהחלה תהליך של הצגת דגמים חדשים תחת הכינוי זום זום (Zoom Zoom). החברה מתארת שבתהליך זה ייוצרו כלי רכב בעלי עיצוב דינמי, ביצועים, עם הקפדה יתרה לפרטים ובעלי התאמה טובה יותר של המכונה למשתמש.

חברות ליסינג פרטי

יבוא דגמי מאזדה לישראל החל בשנת 1992 על ידי חברת דלק רכב מקבוצת דלק לאחר שנים של הימנעות מייצוא לישראל עקב החרם הערבי. הדגמים הראשונים שהגיעו היו 323, 626, 121 וה-MX3. לאחר מכן הצטרפו MX-5, קסדוס, MPV וטנדר B2000. בשנות ה-90 הצליח יבואן מאזדה לתפוס את נתח השוק הגדול ביותר בענף הרכב בישראל תוך הצעת דגמים בעלי התאמה מרבית לדרישות הלקוח הישראלי ומכירת מכוניות רבות לציי הרכב. גם בשנת 2007 הייתה מאזדה בעלת נתח השוק הגדול ביותר בישראל, יתרון אותו לא שמטה מאז שנות ה-90. השוק הישראלי הוא אחד הגדולים והחשובים למאזדה בכלל, ולמאזדה 3 בפרט. בפבואר 2008, חברת דלק מוטורס, החברה שמשווקת את המכוניות של מאזדה בישראל, שלחה את כל מכוניות המאזדה מדגם 3 לבדיקה ולתיקון בעיה במכוניות.[1] [2] המכוניות נשלחו למוסכי החברה בארץ (לחברה בישראל 60 מוסכים רשמיים) מחשש לתקלה חשמלית בייצור שעלולה הייתה לגרום לקצר במחשב הרכב וכתוצאה מכך, לאיבוד שליטה. הקריאה לתיקון בוצעה בהוראת היצרנית מאזדה, בעקבות קריאה לתיקון שפורסמה ברחבי העולם.


מיתוך ויקיפדיה - האינציקלופדיה החופשית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.