יום חמישי, 25 ביוני 2009

כלי רכב ליסינג

קבוצת פולקסווגן (בגרמנית: Volkswagen AG) היא יצרנית כלי רכב גרמנית, וכיום (2009) יצרנית כלי רכב השלישית בגודלה בעולם והגדולה באירופה. שוק הליבה של הקבוצה הוא האיחוד האירופי, וחברות הבת החשובות שלה כוללות מותגי רכב ליסינג ידועים כאאודי, בנטלי, סקודה, למבורגיני, בוגאטי, סיאט, והמותג פולקסווגן עצמו. בבעולתה של ליסיג קבוצה נמצאות גם החברות פולקסווגן רכב מסחרי וסקאניה, המייצרות רכבים מסחריים ומשאיות.
בשנת 2007 מכירת כלי רכב הקבוצה עמדו על כ-6.19 , כ-10% משוק הרכב העולמי. באותה השנה הכריזה החברה כי בכוונתה להכפיל את מכירותיה ובכך לעבור על טויוטה ולהפוך ליצרנית הרכב הגדולה בעולם עד 2018.


שני היצרנים הגרמניים הרבו לשתף פעולה לאורך ההיסטוריה. החל מתכנון הגרסה הראשונה של פולקסווגן (ה"חיפושית") ע"י פרדיננד פורשה, עוד לפני שפורשה ייצר מכוניות בעצמו. הדגמים הראשונים של פורשה היו מבוססים על דגם פולקסווגן (החיפושית) וחלקו רכיבים רבים. מכוניות פורשה רבות בנויות עד היום בתצורה היחודית של החיפושית: הנעה אחורית ומנוע מקורר-אויר מאחור. שיתוף הפעולה המשיך לאורך השנים כאשר פולקסווגן היה מותג עממי ופורשה מותג יוקרה,וב-2002 הציגו שתי החברות פיתוח משותף לרכב הכביש-שטח הקאיין של פורשה, יחד עם הטוארג של פולקסווגן. לשני הרכבים שלדה זהה, ומיוצרים באותו מפעל, אך העיצוב והכיול שונים.
מ-אוקטובר 2005 הביעה פורשה עניין בשליטה על קבוצת פולקסווגן, עם רכישה התחלתית של 18.53% ממניותיה. עד ל-ינואר 2009 הגדילה את אחזקותיה בקבוצה ל- 50.8% והודיעה שבכוונתה להגדיל את אחזקותיה ל-75% עד לסוף השנה. בחודש מאי באותה שנה לאחר שבפורשה הבינו שההון שבידם לא יספיק להשלמת הרכישה, החליטו שתי החברות בישיבה משותפת ב-6 במאי 2009 על מיזוג עתידי בין קבוצת פולקסווגן לפורשה אחזקות רכב‏‏[5]. הודגש שתישמר העצמאות של חטיבות קבוצת פולקסווגן ובמיוחד עצמאות פורשה


מיגע נוסף:

ליסינג מכוניות ליסינג רכבים ליסינג

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.