יום ראשון, 14 ביוני 2009

קניית רכב חדש - טויוטה

קניית רכבים
טויוטה (יפנית: トヨタ自動車‏; אנגלית: Toyota) היא חברה יפנית לייצור כלי רכב. היא מייצרת את המותגים טויוטה, לקסוס וסאיון, ושולטת ביצרנית הרכב היפנית דייהטסו. היא אחת משתי יצרניות הרכב הגדולות בעולם (ביחד עם ג'נרל מוטורס) ומעסיקה מעל 260 אלף עובדים. החברה נחשבת למובילה עולמית בשיטות פיתוח וייצור, ושיטת Toyota Production System שפותחה בה, חוללה מהפכה בתעשיית הרכב והשפיעה גם על תעשיות אחרות.


טויוטה הוקמה בספטמבר 1933 כחטיבה חדשה של חברת טויודה, שעסקה בייצור מכונות אריגה לטקסטיל. מנהל החטיבה הראשון היה קישירו טויודה, בנו של מייסד החברה. המנוע הראשון של החטיבה פותח בשנת 1934, והמכוניות הראשונות (מודל A1 ו-G1) הוצגו בשנת 1935. בשנת 1936 החל הייצור הסדרתי של המכונית הראשונה, מודל AA.
חטיבת הרכב הפכה לחברה נפרדת בשנת 1937, ושמה שונה לטויוטה. במהלך מלחמת העולם השנייה החברה עסקה בעיקר בייצור משאיות עבור הצבא היפני, ומפעליה לא הופצצו על ידי בעלות הברית. בשנת 1947 החל מחדש יצור המכוניות הפרטיות, עם מודל SA. בשנת 1956 הוקמה רשת סוכני המכירות.


קניית רכב חדש
במהלך השנים החברה הקימה מפעלים מקומיים לייצור והרכבה בארצות הברית, בריטניה, צרפת, אוסטרליה, קנדה, אינדונזיה, פולין, דרום אפריקה, טורקיה, ברזיל, הודו, ארגנטינה, צ'כיה, מקסיקו ותאילנד. מכוניות משפחתיות קומפקטיות מיוצרות תחת השם "קורולה" משנת 1966, ונמכרו במעל 28 מיליון יחידות. מותג היוקרה לקסוס נולד בשנת 1989 כדי להתחרות בשוק האמריקאי במותגי היוקרה האירופאים כדוגמת מרצדס, BMW ואאודי. בעשור הראשון של המאה ה-21 החל טויוטה למכור את המותג לקסוס גם בשאר העולם.



קניית רכב
החברה מתחרה באליפות הראלי העולמית, ובשנת 2002 החלה להתחרות במירוצי פורמולה 1. מניות החברה נסחרות בבורסות של טוקיו וניו יורק.
באפריל 2007 פורסם שטויוטה מכרה ברבעון הראשון של אותה שנה יותר מכוניות מג'נרל מוטורס, שהחזיקה בתואר יצרנית הרכב הגדולה בעולם מאז 1931. ג'נרל מוטורס עדיין החזיקה בראשות המכירות בסיכום אותה שנה‏‏.


ליסינג חברה



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.