יום שני, 6 ביולי 2009

קרייזלר כלי רכב ליסינג

קרייזלר היא חברה אמריקנית לייצור כלי רכב. היא נוסדה ב-1925 על ידי ולטר קרייזלר, מחלוצי תעשיית הרכב בארצות הברית. בשנת 1928 נבנה עבור משרדי החברה בניו יורק הבניין הגבוה ביותר בעולם דאז, אשר נקרא בניין קרייזלר. כיום בניינה של חברת קרייזלר ממקום בשיקגו שבארצות הברית.
לקראת סוף שנות ה-70 של המאה ה-20 נכנסה החברה לקשיים ועמדה על סף פשיטת רגל. אנשי החברה פנו ללי איאקוקה שהועזב מתפקיד נשיא חטיבת רכב יד ראשונה של פורד והוא על ידי בקשת ערבויות מהממשל האמריקאי (מעשה תקדימי באותה עת) ועל ידי פיתוח מכוניות לקהלים ספציפיים הצליח להציל את החברה ולהפוך אותה שוב למצליחה.
בשנת 1998 הפכו קרייזלר וחטיבות המשנה שלה לחלק מתאגיד הרכב הגרמני-אמריקני דיימלר-קרייזלר לאחר שנרכשו על ידי מרצדס-בנץ. במסגרת פעילותו בארצות הברית נקרא התאגיד "קבוצת קרייזלר". ברם, ב-14 במאי 2007 מכר תאגיד דיימלר-קרייזלר 80.1% מקרייזלר לקרן ההשקעות האמריקאית סרברוס. החברה נקראת עתה Chrysler LLC (קרייזלר, חברה בע"מ).
באפריל 2009 מכרה דיימלר את עשרים האחוזים שנותרו בבעלותה לסרברוס וקרייזלר הגישה בקשה להגנה מפני נושים. באותה עת הושג הסכם על מכירת עשרים אחוזים לחברת פיאט ואופציה לחמישה עשר אחוז נוספים.
ליסינג

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.